SUFI SURF

teater Rum med en modig, ærlig og humoristisk forestilling om mennesker, der mødes. Om de forskelle, der lyser imellem os og om glæden, der opstår, når vi surfer ind og finder hinanden.
torsdag den 20. februar 2025 kl. 19.30
Jacob Gade Salen, Musikteatret

Med 7 medvirkende på scenen fortælles der i et overflødighedshorn af musik, sanselighed og overvældende historier om to drenge der kom til Danmark fra Syrien i 2016. Om at overleve krigen og genfinde livet. Det unge aarhusianske pigeband, HaveHuset, understøtter fortællingerne med livemusik på saxofon, trombone, congas, percussion og keyboard.

”Abdul og Ali er fra Syrien og kom uden deres forældre til Danmark i 2016. De var bare store drenge, første gang jeg mødte dem – nu er de unge mænd. Deres måde at tage Danmark og livet til sig på, bevæger mig, og de sætter på alle måder livet i perspektiv.

Med SUFI SURF har vi, sammen med Hans Rønne, lavet en livsbekræftende teaterforestilling fyldt med humor og sårbarhed. Vi har inviteret 4 fantastiske unge kvindelige musikere med på scenen. Sammen folder vi et kulturmøde ud. Fortæller historien om at lære at tale dansk ved at se Huset på Christianshavn, historier om glæder og sorger, historien om os danskere og især historien om at møde hinanden i øjenhøjde på trods af alle vores forskelligheder. SUFI SURF er en forestilling fra hjertet. Det smukkeste projekt jeg nogensinde har medvirket i” (Lars Dammark, kunstnerisk leder, teater Rum)

Anmeldelse

SUFI SURF er et sansestærkt og perspektiverende teaterepos om kulturforskelle og grundlæggende ensheder

– Kirsten Dahl, Teateravisen