BODILS JUL

Et helt nyt one-woman juleshow med vidunderlige og vidunderligt alsidige Bodil Jørgensen. Jangmarks Agentur sender på turné, og Bodil akkompagneres af pianist og prügelknabe Bjarne Sahl.
mandag den 9. december 2024 kl. 19.30

En dejlig, hyggelig juleforestilling som forkæler publikum, med alt det vi elsker ved julen. Eller?
Når Bodil Jørgensen for alvor ruller sig ud, er der som regel intet, der er som det plejer. Om det er den gale præst som hudfletter sit stakkels publikum, bedst som vi tror, at vi skal høre juleevangeliet – eller konspirationsdamen fra Hellerup, som rundhåndet deler sine endegyldige og aldeles overraskende sandheder om julen – eller SønderJytte som giver gratis undervisning i skiløb og meget mere. Efter dette juleshow bliver julen aldrig den samme igen.

Grin med når Bodil giver den gas som hårdtpumpet Nisse-Babe, og lad de små hår i nakken rejse sig, når mørket og kulden for en stund ruller ind over Danmark med døden i hælene. Sjov og alvor, latter og gråd, julehygge og eventyr. Krydret med både nyskrevne og velkendte gamle julesange.

Bodil Jørgensen, Bjarne Sahl

Producent Jangmarks Agentur