COSí FAN TUTTE

Det Kongelige Teater og Aalborg Symfoniorkester med Mozarts operahit og forviklingsfarce iscenesat af det engelske operaikon, Tim Albery.
torsdag den 19. marts 2020 kl. 19.30

”Sådan gør alle kvinder!” Titlen på Mozarts operahit, forviklingsfarcen Cosí fan tutte er en slet skjult hentydning om kvinders troløshed, og om hvordan et dristigt væddemål kan sætte kærligheden på en hård prøve.

Don Alfonso udfordrer Guglielmo og Ferrando til at sætte deres kæresters trofasthed på en prøve. Vil pigerne eller vil de ikke være deres udkårne utro i deres fravær? De unge mænd indgår væddemålet, og så er den vanvittige komedie i gang. Den absurde historie tilsat Mozarts herlige musik stiller det eviggyldige spørgsmål om, hvorvidt græsset måske er grønnere på den anden side.

Tim Alberys erfaring omfatter produktioner på de store operahuse verden over, bl.a. på The Metropolitan Opera i New York og Covent Garden i London. Hans seneste opsætning af Cosí fan tutte fik bl.a. følgende anmelderord med på vejen ”en intelligent og velkommen genoplivning af Mozarts Cosí fan tutte.” En fryd for øjet er desuden Tobias Hoheisels vidunderlige periodekostumer præsenteret i en gigantisk camera obscurascenografi.

Operaen synges på italiensk med danske overtekster.

Arrangør: Vejle Musikteater

Dirigent Paul Goodwin