nyhedstev_top_aug19

Spændende gratis oplevelser i august. Kun en måned til sæsonstart og allerede i september fem oplevelser, du ikke bør gå glip af.

Inkl. 1.200 billetter til et par skoler og et gymnasium de sidste dage, nærmer billetsalget sig nu 12.000. Der er stadig ledige til alle, men til enkelte forestillinger er det ganske få.

Du kan gennem hele sæsonen købe billetter i løssalg, men hvorfor ikke nu vælge de mindst 4 forestillinger (pensionister 3), der sikrer dig en besparelse på 60-90 kr. pr. billet – også, hvis du senere vælger flere forestillinger?

Se det hele, læs meget mere og køb online på VEJLEEGNENSTEATERFORENING.DK

GENERALFORSAMLING OG SATIRE/DRAMA

Generalforsamlingen er et sikkert tegn på, at en ny teatersæson er lige om hjørnet. Efter de faste punkter i generalforsamlingen kommer Line Svendsen med TØRSKOET – dramaet mellem storby og land. Det er ganske gratis, og alle er velkomne.

Vejle Musikteater, Jacob Gade Salen, tirsdag den 20. august kl. 19.30

fjortfestival_top

VEJLE FJORDFESTIVAL 24. og 25. AUGUST

Vejle Fjordfestival (tidligere Vild med Vand) er nu to spændende dage med endnu flere oplevelser ved fjorden. Vi er medarrangør af de internationale gadeteaterindslag, nycirkus, vertikal dans på Fjordenhus og meget mere – og i år kan du både lørdag og søndag møde os på havnen og få en teatersnak, en flyer og et sæsonprogram.

Læs mere på fjordfestival.dk

Gadeteater

sTREet INTERNATIONALT GADETEATER

Igen i år er der spektakulært gadeteater i forbindelse med trekantfest. I Vejle den 23., 24., 25. og 30. august. I Jelling den 24. august. Ud over på Vejle Fjordfestival, kan du møde os fredag eftermiddag den 30. august på Rådhustorvet i Vejle.

trekantfest_banner

SÆSONSTART – SE ALLE 5 FORESTILLINGER I SEPTEMBER HER

DANNER_ads

DANNER

* * * * * ”Vi får en bid Danmarkshistorie, men sandelig også et persondrama, der river og flår” (gregersDH.dk). Det Flydende teater stiller i sine musikdramatiske forestillinger skarpt på store danske kulturpersonligheder. I år portrætteres Grevinde Danner

Vejle Musikteater, mandag den 16. september kl. 19.30

DET STORE FEDE GENNEMBRUD
(OBS OBS OBS: HER HAR VI BRUG FOR JERES HJÆLP TIL AT RÅBE OGSÅ DET HELT UNGE PUBLIKUM OP. INVITER NOGEN ELLER GIV DEM EN BILLET, HVIS I IKKE SELV VIL GRINE MED!)

* * * * * ”Genial humor og vanvittigt musikalsk” (Scenekanten.dk)
Med et udsolgt Bremen Teater, skal der nok blive trængsel i Musikteatret, når Teater V sender det forrygende show på turné – oven i købet med turnépremiere i Vejle

Satiregruppen MAGT med et nyt, skarpt, skævt og musikalsk show.

Vejle Musikteater, onsdag den 18. september kl. 19.30

TROEN OG INGEN

Teatret Svalegangen med turnepremiere på dramatiseringen af Søren Huss´ sorgalbum Troen og Ingen. Ungt teaterblod kaldte forestillingen på Svalegangen for hjertegribende og gav 5 bloddråber.

Vejle Musikteater, mandag den 23. september kl.19.30

ADRESSATEN UBEKENDT

Det Kongelige Teater med to af dansk teaters største stjerner, Søren Sætter-Lassen og Lars Mikkelsen, i ildevarslende klassiker fra 30´ernes Tyskland, der trækker tråde til Danmark på samme tid og til vores tid.

Vejle Musikteater, torsdag den 26. september kl. 19.30

KRIGEN HAR IKKE ET KVINDELIGT ANSIGT

Pia Rosenbaum og Thomas Kolding har omdannet Nobelpris-vindende bog om sovjetiske kvinder under 2. verdenskrig til scenen.

Vejle Musikteater, mandag den 30. september kl. 19.30

SKOLER/UDDANNELSESSTEDER

Heldigvis udnytter rigtig mange undervisere allerede, at vores forestillinger er oplagte til inddragelse i undervisningen, og at der til en del af dem er udarbejdet undervisningsmateriale. Men der er bestemt plads til flere. Tjek hjemmesiden eller hent en stak sæsonprogrammer og tag en snak med din lærer eller din klasse.

4600 følger os på Facebook – nu også på Instagram: #ungtteatervejle
Teaterforeningens nye, unge initiativgruppe arbejder aktivt med at få flere unge i teatret. Følg endelig selv med, og sig også det videre til familiens og andre unge.

Følg med i forestillingernes tilblivelse, læs foromtaler og anmeldelser, se trailere og billeder – det er godt at vide, hvad man glæder sig til. Vi er vilde med, når du synes om, kommenterer, spørger og deler, så endnu flere får lyst til at gå i teatret. Følg os på Facebook her

Vi glæder os til at se dig til en spændende ny teatersæson.