Tango med Charles

Mads Keiser – en forestilling om dig, mig, Darwin og dumheden
tirsdag den 27. november 2012 kl. 19.30
Scenen, Musikteatret
Hvorfor udsætter vi så meget til sidste øjeblik?
Bliver mænd fuldstændig overflødige i vores levetid?
Hvorfor kommer så mange danskere til skade, mens de tager deres bukser på? Bør kvinder egentlig lave knibeøvelser i offentlige transportmidler?
Det er bare nogle af de vigtige spørgsmål, der bliver besvaret i Tango med Charles.
Med udgangspunkt i Darwins evolutionsteori og i vores genetiske fællesskab med chimpansen (Vi har 98% af vores gener tilfælles med en chimpanse - og 40% tilfælles med en banan!) tager Mads Keiser publikum med på rutschetur gennem menneskets fantastiske udvikling fra abe-mand over b-menneske til X-factor.

Hvad er det for en arv vi slæber rundt på? Hvor er vi på vej hen? Hvorfor har vi skiftet sund fornuft ud med uhæmmet føleri? Og hvorfor har vi så travlt med at dyrke dumheden og hylde dummernikkerne? Måske er Paradise Hotel bare beviset på, at Darwin tog fejl.

Er det et show? Er det stand-up comedy? Er det teater?
Det er det hele - og det er voldsomt underholdende.
Viva la Evolution!

Om Mads Keiser
Mads Keiser har gennem mange år arbejdet med blandingen af stand-up comedy, teater, foredrag og populær-videnskab – senest i 2005 med det anmelderroste show Ulven Kommer.
Han har arbejdet som vært på DR og TV2, skuespiller på Det kongelige Teater, lavet revy, film mm. - og så har han en skummel fortid med Peter Kær og Michael Carøe i gruppen PLAT – fortidens svar på et cremet boyband.
Mads Keiser er uddannet på Statens Teaterskole og Danmarks Journalisthøjskole.
Mads Keiser

Manus og idé: Mads Keiser
Instruktion: Lars Kaalund
Konsulenter: Lene Andersen og andre kloge hoveder.