Hvid stolthed

mandag den 3. oktober 2011 kl. 19.30
Scenen, Musikteatret
Hvem bærer skylden?
Vi følger tre mennesker i deres forberedelser til den fodboldkamp, der kan afgøre mesterskabet og sende guldet til Aarhus: En ældre mand, fodbold- og AGF-fan, der omsider har fået lov til at få sit barnebarn med. En ung kvinde, der absolut ikke interesserer sig for fodbold og mesterskaber, og som blot venter på at årets kamp på stadion er forbi, så årets kamp udenfor stadion kan begynde. Og en ung mand, der har lagt sin sjæl og identitet i spillernes og klubbens hænder, og som efter mange drøje år nu endelig øjner muligheden for at kunne holde hovedet højt igen.

Et par timer efter kampen sidder de alle til forhør. I forlængelse af kampen er der opstået voldsomme optøjer, hvor noget katastrofalt har fundet sted. De tre personer har hver deres forklaring på, hvad der er sket og alle anklager hinanden. Men hvem bærer skylden? Og kan man overhovedet tale om skyld, hvis tragedien var uundgåelig?

Dramatikeren Andreas Garfields dramatik griber tilskuere i alle aldre og han har en særlig evne til at lade komikken skinne igennem, selv når de mest alvorlige emner behandles.
Victor Marcussen, Anders Brink Madsen og Solvej K. Christiansen

Dramatiker: Andreas Garfield