Bortførelsen fra Seraillet

BORTFØRELSEN FRA SERAILLET ER AFLYST
onsdag den 1. april 2020 kl. 19.30

BORTFØRELSEN FRA SERAILLET ER AFLYST

Den Jyske Opera har med beklagelse meddelt, at det efter de seneste udmeldinger vedr. Corona desværre ikke bliver muligt at gennemføre flere opførelser af Bortførelsen fra Seraillet. Det er både vi og Den Jyske Opera naturligvis meget kede af.

Med de mange, endnu mere alvorlige konsekvenser for samfund og borgere, tænker vi, der vil være stor forståelse for aflysningen.

Desværre er en udsættelse eller senere genopsætning urealistisk, så vi refunderer billetprisen (dog minus gebyr) og må nøjes med at glæde os til en ny sæson. Alle med billet har fået direkte besked.

I et fornemt palads i Tyrkiet, holdes den unge, engelske frøken Konstanze og tjenestefolkene Blonde og Pedrillo fanget af den magtfulde Bassa Selim. De tre blev taget til fange af pirater og solgt til Selim, der nu har kastet sin kærlighed på Konstanze. Selim har givet Blonde som slavinde til sin haremsvogter Osmin, der må indse, at det ikke er let at få en frihedsvant englænder til at makke ret. Mens Konstanze og Blonde hver især har travlt med at affeje deres stadigt mere frustrerede fangevogteres tilnærmelser, opdager Pedrillo, at Konstanzes forlovede, adelsmanden Belmonte, er kommet for at befri dem alle. Pedrillo smugler Belmonte ind i paladsets have, og deres fælles flugtplan er lige ved at lykkes, da de bliver opdaget og overgivet til Selims nåde. Bedre bliver det ikke af, at Selim opdager, at Belmonte er søn af den mand, der tvang Selim i landflygtighed for år tilbage. Heldigvis viser det sig i sidste øjeblik, at Selim ikke er så hårdhjertet som sit rygte og hellere vil tilgive end føre gammelt had videre.

Opera i tre akter – synges på tysk med danske overtekster.

Introduktioner

v. repr. fra Den Jyske Opera i Jacob Gade Salen (max. 280 publ.)

1. kl. 17 - ca. 17.45. Reserver en gratis billet her.
  2. kl. 19-19.15 uden reservation.

Se www.jyske-opera.dk, Sønderjyllands Symfoniorkester

Dirigent Claus Efland