UPROAR! – en flugt ud af tiden

Livingstones Kabinet er én af UngtTeaterVejles favoritter. Efter THE EINSTEIN OF SEX, vil de nu gennem vrøvledigte, vild musik, fantasi og poesi skabe et modtryk til tidens sære politiske kræfter.
mandag den 30. marts 2020 kl. 19.30
Scenen, Musikteatret

Det er 100 år siden at DADAisterne hærgede med deres kunstoprør og det er 100 år siden at den russiske revolution fandt sted. Inspireret af to vigtige revolutioner – en politisk og en kunstnerisk – vil Livingstones Kabinet starte en verdensrevolution på teaterscenen.

Vi vil grine, så magthaverne kommer til at ryste i bukserne af angst og bæven over den latterliggørelse de udsættes for. Vi vil slå på vores trommer og overdøve larmen fra deres krige og bombardementer. Vi vil opløse sproget, så det giver endnu mindre mening end deres formløse plapren. Vi vil danse med en kropslighed, der er mere kraftfuld end deres indstuderede gestik.

Kom og vær med til at starte revolutionen NU!

Der er udarbejdet skolemateriale.

Anmeldelser

5-stjerner

”Kunsten kan indeholde kimen til oprør, mente dadaisterne for 100 år siden. Det er godt at minde folket om, mener Livingstones Kabinet i dag.”

Frederiksborg Amts Avis

4-sterner

”UPROAR er smuk, sjov og tankevækkende. Det hele giver ingen og al mening, hvilket netop fungerer i denne forestilling.”

den4væg.dk

6-stjerner

”Jeg nød hvert sekund af forestillingen.”

Eva Lene Kristensen(gymnasielærer), Kulturkongen.dk

Amira Miang, Bebe Risenfors, Nina Kareis, Ole Håndsbæk Christensen, Pete Livingstone, Troels Hagen Findsen

Instruktør Nina Kareis

Komponist/tekster Pete Livingstone