RAMMER

Fysisk scenekunst, råt teater, halsbrækkende dans, rørende akrobatik og piskende blød musik, tematisk samlet om en altid skiftende scenografi. Produceret af GLiMT og Limfjordsteatret
onsdag den 1. marts 2017 kl. 19.30

Vi følger en mand, en kvinde og en fremmed, i deres vej igennem samfundet og dets sociale regler. Igennem ensomhed, frihed og arbejde baner de sig vej til deres drømme om forhold, fællesskab og succes. Deres separate historier blandes mere og mere, som en voldsom hvirvelvind, der smelter sammen, og giver et øjebliks polaroidbillede af vores samfund og individets tilstand i nuet.

Hvad sker der når vi rammer? Både hinanden og samfundet? Når vi ramler ind i de usynlige rammer, vi har opsat for os selv og hinanden, rammes vi af konsekvenserne af et yderst komplekst samfund, der skal få utroligt mange individer til at leve sammen.

Nu, i starten af det 21. århundrede, med internet, sociale medier og den voksende udveksling mellem kulturer, er de sociale regler mere komplicerede end nogensinde før, mens vores hjerner stort set er de samme som for 10.000 år siden. Hjerner der konstant er i gang med at fortolke indtryk omkring hvordan andre opfører sig, og hvad vores egen opførsel bør være.

Sociale regler er nødvendige for, at samfundet kan fungere, men er der en grænse? – Hvor disse regler bliver så avancerede, at vores hjerner ikke længere kan følge med?

Og hvad sker der så? Med os som individer og med samfundet som hele?

Idé og instruktion Lars Gregersen

Co-producent Vendsyssel Teater