NO PLANET B

Teater V, Power Play og dramatiker og Reumertvinder Vivian Nielsen gør et forsøg på at råbe befolkningen op – og få os til at ændre adfærd. Det er ikke let – det er som om alle venter på alle
mandag den 3. oktober 2016 kl. 19.30
Scenen, Musikteatret

Barack Obama: “Verden står ved et vendepunkt. Vi er den første generation, der mærker klimaforandringerne, og den sidste generation, der kan gøre noget ved dem”. No Planet B diskuterer klodens aktuelle klimasituation, i en kontrastfuld blanding af traditionelt dramatisk teater, gags og gimmicks, samt Performance Lecture.

Forestillingens to skuespillere står, præcis som publikum og resten af jordens befolkning, midt i en altafgørende og skræmmende vigtig tid for klodens og vores fælles fremtid: Hvordan behandler vi vores planet, det eneste hjem vi har? Hvad gør vi for at ændre adfærd? Gør vi overhovedet noget? Hvis vi ikke selv oplever at være berørt af klimaforandringerne, kan vi så overhovedet forstå dem og handle på dem?

Dét er spørgsmål, du som publikum skal kunne besvare, for vi kan ikke overtale verdens ledere til at gøre det, der skal gøres, hvis vi ikke selv ved, hvad der skal til?

Sidsel Agensø og Maibritt Saerens

Manuskript Vivian Nielsen