SYGTSUND

Til alle med et helbred – også 14-årige! Teatret st. tv. med absurd komedie om stripfitness, dødsangst, mirakler, kys, kalorier og kampen for at leve lykkeligt til vores dages ende
mandag den 18. januar 2016 kl. 19.30
Scenen, Musikteatret
Nationen Danmark har fået sundhedsforstyrrelse. Lægerne ordinerer motion på recept, rygerne må søge tilflugt i træer og politikerne vedtager nye sundhedsreformer. Man bør holde sig væk fra ALT – og huske at drikke vand til og stå på hovedet, mens man gør det. Men hvad er egentlig meningen? Og hvad er sandheden om sundheden?

I forestillingen møder vi den unge, anorektiske Emilie, som skyller sit fedt ud i toilettet og sjipper på livet løs. Mor Anette, som altid har et menneske i øret og er besat af sit Control Master 2020-armbånd, der gør hende opmærksom på alle hendes fysiske behov. Og endelig far Jens, stresset bibliotekar og kommunefarvet fra inderst til yderst samt smugryger på tilflugt i et birketræ.

Dertil kommer familiens krøllede hund Wilma og den kliniske læge Tom. Emilies bedste, benhårde veninde Ana og den skorstensrygende Tove. Og selvfølgelig en håndfuld selvudnævnte sundhedsguruer, der alle ved bedst.

Det er ikke svært at relatere til hverdagens sundhedsudfordringer, som her bliver sat på spidsen og sætter vor tids syn på sundhed til debat.

Teatret st. tv. besøgte os sidst i 2014 med teaterkoncerten UNG BLOND PIGE

Betina Grove og Marianne Søndergaard